תקשורת היא הבסיס של הרבה דברים, אך בהקשר לעסקים, היא חשובה פי כמה, ועל כן יש להכיר מרכזיות לעסקים שמעניקות מענה עבור שורת צרכים מהותיים, כאשר יש להבדיל בין מרכזיות פיזיות לבין מרכזיות ip, ולו בשל מגוון היתרונות היחסיים.

מרכזיות לעסקים

צורך לצד היצע

לא מעט עסקים מסתייעים במרכזיות, וכיוון שלכל חברה יש צרכים מעט שונים ומנגד ניתן למצוא מגוון דגמים, יש לבחון מספר נתונים חשובים-  כגון כמות המשתמשים, הטכנולוגיה מולה פועלים והתאמה לאופי הניהול השוטף. באשר לדגמים השונים, יש להכיר את הרשימה הבאה:

מרכזיות IP לעסקים

מרכזיות IP לעסקים, נחשבות למרכזיות מאוד משוכללות אשר יודעות להשתלב עם המערכת הארגונית LAN. מרכזייה זו מבצעת שיחות פנים באמצעות רשת פנימית או אינטרנטית, ואילו שיחות החוץ מבוצעות באמצעות כרטיס מיוחד, או לחלופין באמצעות הרשת האינטרנטית. התוצאה מספקת איכות שיחה מרבית, שפע של תכנות מתקדמות, גמישות מרבית וכמובן חיסכון מהותי לצד ייעול של מגוון משימות. פה ניתן למצוא חלוקה – בין מרכזיה שכלל השלוחות הן ,IP לבין מרכזיות היברידיות.

מרכזיה קלאסית

לאחר שבחנו את האמירה האחרונה בתחום, נעבור לבחון את האופציה המסורתית, שעד לפני כעשור הייתה מאוד נפוצה. עם זאת, כיום ניתן לומר שיש למערכת זו לא מעט חסרונות, וזאת כי להבדיל מהמתחרות, פה יש כמות מוגבלת של שלוחות ויש מגוון פונקציות משלימות שהמרכזייה אינה יודעת לעשות.

מרכזיה דיגיטאלית

מרכזיה זו ניתן להלביש על גבי פלטפורמה קיימת אשר תומכת בקווי PRI דיגיטאליים. סה"כ מדובר במרכזיה איכותית ויציבה אשר מיועדת לעסקים קטנים עד בינוניים. הבעיה העיקרית טמונה בעובדה שהיא אינה מאפשרת גמישות ולא ניתן לשדרג אותה.

מרכזיה בענן

ראשית נציין שמדובר בשירות ולא בחומרה. מרכזיה בענן מבוססתIP  מחשוב ענן משאירה סביבת עובדה נקייה. מלבד מכשירים משלימים כגון פקס ומדפסת, אין צורך להחזיק על המדף חומרה נוספת, וזאת כי המרכזייה הפיזית מתופעלת באמצעות ספקית שירות מרוחקת. מכאן שמדובר במענה שנכון הן עבור עסקים קטנים והן עבור עסקים גדולים – עבור כל עסק שאינו רוצה לתחזק מרכזיה באופן עצמאי.

פלטפורמת תקשורת מאוחדת

מענה מקיף לצרכי תקשורת אישית וארגונית של עסק. פלטפורמת תקשורת מאוחדת בין היתר מאפשרת ליהנות ממענה מקיף לצרכי טלפון, אך גם מפתרון מקיף עבור תקשורת חוץ ופנים ארגונית, כך שבאמצעות עבודה במעגלים קצרים, ניתן לנצל שלל מערכות בו זמנית.

טיפים עבור בחירה נבונה

כיצד מקבלים החלטה? עברו על הדגשים הבאים:

  • יש לבחון עלות כוללת, כאשר אין לשים בצד נתונים כגון כוח אדם, הוצאה ראשונית, הוצאה על מכשירים ייעודיים, עלות שידוג, ביטוח, חפיפה של הצוות וכדומה.
  • יש לבחון את איכות האבטחה.
  • יש לבחון לאן יגיעו צרכי העסק בעוד חמש שנים ובמקביל יש לבחון האם המערכת תדע להכיל פיתוחים בהתאם.
  • יש לבדוק התאמה לטכנולוגיות מתקדמות של העסק – כגון שיחות וידאו באיכות מאוד גבוהה.

יתרונות המערכת

יש לא מעט יתרונות ברורים למרכזיית עסקים, אך אם טרם התנסיתם, מוטב לדעת למה יש לצפות. ראשית נציין שהעלות כמעט אפסית – בין אם השיחות פנימיות ובין אם השיחות מתבצעות בין השלוחות השונות. בנוסף ניתן לעקוב אחר סך ההוצאות בתחום התקשורת ביתר קלות (עובדה שמאפשרת להתייעל – להסיק מגוון מסקנות), ואם בכך לא די, הרי שלא מעט עסקים מבקשים לשמור על מידע רגיש צמוד ומאובטח, ועל כן טוב לדעת ששיחות דרך מרכזיות לעסקים מאפשרות להגן על הידע הפנימי ברמה מאוד גבוהה. לאחר שבחנו את ההיבט הכלכלי, נציין שהמערכת מחזיקה במגוון יתרונות נוספים, כגון גמישות (התאמה אישית לצרכי העסק), ביצוע יעיל של שיחות ועידה וניתוב שיחות ואף שילוב פשוט של מגוון מערכות ייעודיות עבור עבודה בקבוצות – כגון שירותי סקייפ לעסקים.