השכרה VS קניית רכב ומה שביניהם

השכרת רכב בארץ

האם כדאי לרכוש רכב? לשכור רכב? מה עדיף? מה בין השכרה לבין ליסנג, ליסינג תפעולי וליסינג מימוני? שיקולים רבים נכנסים לנושא זה ולא תמיד עושים זאת מתוך הבנה מלאה של האפשרויות. אז בואו נעשה קצת סדר:

השכרה

לא בכל מקום בעולם קל לשכור רכב שמתאים בדיוק לדרישותיך, אך השכרת רכב בארץ היא תחום וותיק ומפותח, שמעמיד לרשותנו מבחר רחב של אפשרויות.

ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי, הוא הכינוי המקובל לעסקה עם ספק השכרת רכב, שבה משלבים השכרה עם שירותי אחזקה.

שירותי האחזקה בהם מדובר, יהיו למשל רישוי ותיקונים שוטפים. כשמדובר ברכב בודד, גישה זו פחות מתאימה. היא נחשבת מתאימה יותר לעסקים גדולים, להם דרוש צי רכב גדול.

השכרת רכב בארץ

ליסינג מימוני

שיטה זו ידועה גם כ"ליסינג פרטי" והיא למעשה סוג של עסקת רכישה – לא בדיוק השכרה. בשיטה זו, רוכשים רכב בתשלומים, כאשר חלק מהסכום עשוי להינתן כמקדמה או כתשלום אחרון בסוף. הרוכש מתחיל להשתמש ברכב מיידית. היתרון של גישה זו מול רכישה רגילה, הוא באפשרות לפריסת התשלומים, שלרוב לא תתאפשר מול מוכר פרטי.

רכישה

רכישת רכב, היא כנראה הצורה הנפוצה ביותר להשגת רכב לשימוש שוטף. עבור שימוש ברכב לטווחי זמן קצרים, רכישה כנראה לא תשתלם. אמנם ניתן יהיה למכור את הרכב הלאה בסוף השימוש, אבל ערכו ירד משמעותית, גם בגלל פחת וגם בגלל שהוא עבר עוד בעלים, משמע – יש כעת עוד "יד" בהיסטוריה שלו. בנוסף, יהיו בדרך הוצאות תחזוקה שונות ורישוי, שנחסכות בשכירה. לעומת זאת, ברכישה של רכב לשימוש ארוך טווח, המצב עשוי להתהפך ורכישה עשויה להיות משתלמת יותר משכירה או מליסינג תפעולי.

עוד על השיקול הכספי

למתלבטים, כדאי להכיר שני מונחים וותיקים בהקשר זה. האחד הוא הוצאות הון (CapEx –Capital Expenditure) והשני הוא הוצאות תפעוליות (OpEx או Operating Expense). שני מושגים אלה, מסייעים לחשוב באופן מסודר, על החלטות מסוג זה. רכישת מוצרים, ובוודאי מוצרים יקרים כמו רכבים, היא הוצאה הונית. היא מתאפיינת בהוצאה גדולה בהתחלה, לשם בעלות על רכוש כלשהו ושימוש בו לשם ייצור רווחים, שבהדרגה מחזירים את ההשקעה בו (במקרה הטוב). שכירה לסוגיה, מצמצמת צורך בהוצאות מסוג זה. במקומן, המיקוד עובר להוצאות תפעוליות. כך, ניתן להשקיע סכומים מעטים לאורך זמן, במקביל לשימוש השוטף במוצר להחזרת ההשקעה באמצעותו. גישה זו משמעותית מאוד, להקלה על תזרים המזומנים של העסק. הדבר דומה לשכירת חנות והתחלת עבודה דרכה, בשונה מרכישת חנות מראש, צעד שעשוי "לחנוק" את העסק כספית ומראש, עוד לפני שיש לו בכלל רווחים.

לסיכום

ההחלטה האם עדיף לרכוש או לשכור רכב ובאיזה אופן בדיוק, תלויה בכל מקרה לגופו ובחישוב מסודר של שיקולים שונים, בעיקר כספיים.

שאלות בנושא השכרה VS קניית רכב ומה שביניהם

למידע נוסף על השכרה VS קניית רכב ומה שביניהם

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top