קרנות פילנתרופיות: כיצד פונים אליהן?

אם תפתחו חדשות, תעמדו מול מציאות עגומה, תמצאו ש80% מהכותרות דנות בדברים שליליים. עם זאת, אין זה כלל אומר שהטוב נמוג מהעולם, ופה קרנות פילנתרופיות מהוות עדות חותכת לכך שיש אנשים שמבקשים להעניק מבלי לקבל תמורה ואף יש קרנות שעוסקות בנישה באופן ממוקד, ועל כן טוב לדעת שמצויות אינספור קרנות שמקוטלגות בהתאם לתחומי עיסוק. כך למשל יש קרנות שעוסקות בתחום הבריאות, החינוך, התרבות, איכות הסביבה, זכויות האדם, המדע, השירותים החברתיים וכדומה. מכאן שכל עמותה צריכה להכיר קרנות פילנתרופיות שנוגעות בתחום שבו הן עוסקות, ולו בכדי להגדיל את הסיכויים להשיג כמה שיותר תרומות.

סיוע ממוקד

בין אם מדובר בקרן תפעולית שפועלת בעצמה למען הקהילה ובין אם מדובר בקרן שמחלקת מענקים מבלי להיות מעורבת באופן אדמיניסטרטיבי, תמיד קריטי לחבור אל הקרן הנכונה – לקחת ביס מהעוגה, ופה נחדד שאין זה כה פשוט כפי שרבים נוהגים לחשוב, וזאת כי להבדיל מסיטואציה שבה מבקשים למצוא קבלן שמתמחה בתחום מסוים ועל כן פשוט נכנסים לרשת ועורכים חיפוש קצר, במקרה זה חיפוש פשוט אינו יעלה תוצאות רלוונטיות כ"כ מהר. כיצד אם כן נכון להתנהל? ובכן השלב הראשון הוא לפנות למאגר של קרנות פילנתרופיות ולחפש אחר כאלו שמתמקדות בנושא שנוגע לעמותה, כאשר פה נחדד שמוטב להיעזר בגוף מסייע כגון "אטלס", וזאת כי הוא מומחה בסינון קרנות שאינן רלוונטיות ורק יבזבזו את זמנכם.

הזדמנות שצריך לדעת לנצל

גם לאחר שמוצאים כמספר קרנות פילנתרופיות רלוונטיות, עדיין נשארים לעמוד מול שורת משימות. התהליכים מול הקרנות הפילנתרופיות אינם תמיד ברורים ובאותה נשימה מעניקים הזדמנות חד פעמית, משמע לאחר שמאתרים, פונים ומגישים בקשה, לא יעזור אם תגישו אותה מחדש, וזאת כי הרושם הראשוני כבר נוצר ואילו המענק מיועד עבר מטרה מאוד ממוקדת.

קרנות פילנתרופיות

שלב הגשת הבקשה

לאור הדברים חשוב ביותר להשקיע בהצגת הפרויקט שעליו עומלים ושעבורו מבקשים לגייס את התרומה. אי לכך כאשר עומדים להגיש בקשה רצוי להשקיע בתיאור ההיסטוריה של הארגון ואף רצוי להגיש טופס בקשה באנגלית ובעברית (ברוב המקרים נדרש). כמו כן, רצוי לכלול תיאור מקיף של פעילות העמותה לאורך השנים, כולל פרויקטים שכבר קודמו. מה עוד? ייתכן שתידרשו להציג מסמכים תומכים.

בדיקה מקדימה

ככול שמבקשים להביע יותר רצינות, כך הבקשה צריכה להיות יותר מפורטת, ועל כן מהותי להבין שעזרה מקצועית מאוד חשובה, ולו כי השלב הראשון (איתור הקרן) מצריך כ70% מזמן הגיוס, עובדה שמבהירה עד כמה הכרחי להשקיע בעבודת חקר מקדימה. שנרחיב? צריך לבחון איזה סכום ריאלי לבקש, עד כמה הקרן שואפת להיות שותפה פעילה בניהול הפרויקט, האם הקרן פתוחה שיהיו תורמים משמעותיים נוספים וכדומה.

הוצאה מניבה

לבסוף נציין שטוב להכיר שישנה עזרה מקצועית שמסייעת לחסוך זמן ולהשיג תוצאות רצויות – יעיל ביותר להיעזר במאגר איכותי וייעודי. מכאן שאם גם אתם מבקשים לממש את היעד של העמותה – חובה לדעת היכן להשקיע תקציבים ומנגד היכן להשקיע מאמצים – בהצלחה!

שאלות בנושא קרנות פילנתרופיות: כיצד פונים אליהן?

למידע נוסף על קרנות פילנתרופיות: כיצד פונים אליהן?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top