לשווק את העסק בחכמה: כך תשווקו ולא תתרוששו

כל בעל עסק, ולו המתחיל ביותר, יודע בדיוק כמה חשובה עבודת השיווק של העסק. בלי שיווק נכון ויעיל על בסיס קבוע, קשה מאד להגיע ללקוחות חדשים, להגדיל את כמויות העבודה ולייצר פרנסה שרק הולכת וגדלה עם הזמן. בדיוק בגלל זה, צצים השכם וערב כל מיני כאלה המבטיחים הבטחות גדולות לשיווק של בעלי עסקים ולא כולם עומדים בהבטחות האלה. בעלי עסקים רבים נופלים בדיוק במקומות האלו ומוציאים כספים רבים על שיווק שלא עובד ולא יודע להחזיר את עצמו ובסופו של דבר מוצאים את עצמם מרוששים ומתוסכלים. האמת היא שזה ממש לא חייב להיות ככה. גם בעל עסק שלא מבין לעומק בפרסום ושיווק, יכול לבחור בכמה אפיקים חכמים, לשווק את העסק שלו בצורה יעילה ולהבטיח שהכסף שלו הוא השקעה ולא בזבוז. בואו נכיר כמה דרכים טובות לעשות את זה.

קידום אתרים

אם יש לכם עסק שכולו או רק חלק ממנו, מתבסס על מכירות באתר אינטרנט, דרך מצוינת היא לפנות לחברה לקידום אתרים, ומומלץ שלא לפנות לחברות שעוסקות בפרסום כללי אלא באלו המתמחות בקידום. למשל, ריגו היא חברה לקידום אתרים שהתמקצעה בדיוק בתחום הזה והיא יודעת לתת ללקוחות שלה קידום איכותי שלאו דווקא ניתן למצוא במקומות אחרים. אגב, תוכלו למצוא מידע נוסף ולראות איך זה נעשה באתר שלהם. בגדול חשוב לדעת כי כדי לקדם אתר בצורה טובה חשוב להשקיע בתוכן איכותי, רלוונטי לגולשים וכזה המתעדכן ומשתנה לעתים קרובות.

לשווק - ולא להתרושש

פרסומות בפריים טיים

מה שקורה בדרך כלל לבעלי עסקים, הוא שהם מוציאים לאורך זמן סכומים קטנים על פרסום לא יעיל שלא ממש עובד וכך מפסידים הרבה מאד כסף בטווח הארוך. במקום זה, שווה לחשוב על פרסום נקודתי גדול, כמו הפקה של פרסומת קליטה ומעניינת שתשודר בפריים טיים בערוצי הטלוויזיה הגדולים. נכון, מדובר בהשקעה גדולה יחסית שגובהה מושפע משינויים בשוק, אך כזו שיכולה להביא הרבה עבודה איתה ולקוחות חדשים במהירות. רעיון מצוין לבעל עסק שרוצה להשיק קמפיין נקודתי לזמן קצוב.

קידום אוף ליין

על מה אנחנו מדברים? אולי קצת קשה לזכור, אבל פעם, לפני עידן האינטרנט, היה דבר כזה שנקרא שיווק אוף ליין בעיתונים מודפסים, בשלטי חוצות, ברדיו, על גבי פלאיירים וכן הלאה. נכון, יש שיטות שכבר לא עובדות בצורה מובהקת, אבל הדבר המפתיע הוא שחלק מהשיטות עובדות בצורה מצוינת הרבה יותר ממה שאתם חושבים. למשל, נמצא כי חלוקת פלייארים פרסומיים של העסק שלכם באזור בו הוא נמצא, יביא ברוב המקרים הרבה מאד לקוחות חדשים וסקרנים. שלט חוצות גדול, הנמצא בצומת הראשונה לפני המסעדה שאתם מנהלים נניח, יגרום ללקוחות רבים לעצור דווקא שם ולהיכנס עליכם. לכן, חשוב מאד לקחת בחשבון גם את האפיק הזה ולא לוותר עליו.