איך מנהלים ימי מבצעים ומכירות בחנות המקוונת?

חנות מקוונת חייבת לתפקד היטב, בדומה לחנות רגילה, בכדי למצות את הפוטנציאל העסקי שלה. הדבר נכון במיוחד, בזמנים שבהם עומס הקניות גדול מהרגיל. למשל, ימים שבהם העסק מציע מבצעים מיוחדים או חגים שסביבם יש עניין מיוחד במוצרי העסק. כתוצאה מכך, האתר נדרש לעמוד בבת אחת בתנועת גולשים רבה מהרגיל. אלה נקודות המפתח המרכזיות, שחיוניות בכדי לנהל זאת היטב:

תשתיות גמישות

ראשית, חיוניות תשתיות אתר גמישות, אשר יאפשרו לו לתת מענה לעומסים משתנים ולא לקרוס. חלק מרכזי במימוש מטרה זו תופסים שרתים וירטואליים, כפי שמציעה למשל חברת kamatera. בעזרת שרת כזה, ניתן להגדיל ולהקטין את המשאבים שזמינים לרשות האתר, על פי הצורך. ניתן להשתמש גם בשירות עזר חיצוני מסוג CDN – Content Delivery Network. כך נפזר מידע רלוונטי (כמו מידע על המוצרים שבמבצע) בין שרתים רבים, שקרובים גיאוגרפית לגולשים שייכנסו לאתר.

גיבוי האתר

את תכני האתר חשוב לגבות באופן קבוע. זאת, במיוחד בחנות מקוונת, שהיא סביבה שמתעדכנת באופן מתמיד מבחינת התכנים. אם יתחולל שיבוש במידע מכל סוג שהוא – עקב תקלה או בזדון, גיבוי עשוי לעזור להציל את המצב במהירות.

איך מנהלים ימי מבצעים ומכירות בחנות המקוונת

ניטור

מעבר לשימוש באמצעי העזר השונים, חשוב לנטר את מצב האתר בזמן אמת. כך, אם משהו ישתבש, ניתן יהיה לטפל בו בהקדם ולצמצם נזקים. כמו כן, הניטור יספק מידע חיוני על תפקוד האתר ועל האינטראקציה של הגולשים מולו, בזמן המבצע.

פרסום ושיווק

פרסום ושיווק אתרים, הוא התמחות מיוחדת בפני עצמה, עם מגוון תתי התמחויות. מאחר שמדובר בפעילויות קריטיות להצלחת הקמפיין, עבודה עם מומחים איכותיים משמעותית מאוד. מה גם, שכאשר מדובר בחנות אינטרנטית נכנסים לתמונה שיקולים רבים נוספים, שאותם מומחים אמורים להכיר. פעילות פרסום שיווק עשויה להתבטא למשל אורגנית בתוך האתר עצמו או כפרסום ממומן מחוץ לאתר, במנועי חיפוש, ועוד. גם הרשתות החברתיות הן פלטפורמה מומלצת במיוחד לפרסום, שיווק ויצירת נוכחות ברשת לכל עסק.

מסע הלקוח

היבט חיוני של ניהול מבצעים בחנות מקוונת, הוא להבטיח שכל הנוגע ל"מסע הלקוח" תקין ויעיל. כלומר, צריכים להיות ערוכים היטב, לכל השלבים שעשוי לעבור הלקוח, שיקנה בחנות בזמן המבצע. זה כולל בדיקת המידע שמוגש לו דרך האתר על המוצרים, תנאי התשלום, המשלוחים וכדומה. אם יהיו ללקוח שאלות, חיוני שיהיה זמין גם שירות לקוחות מתאים. הזמנת המוצר צריכה לעבוד באופן קל, ברור וזריז. לשם אספקת המוצרים באופן איכותי, יש להבטיח קיום מלאי מספיק וכל תיאום רלוונטי עם חברת המשלוחים, כולל החזרים. המטרה, היא שכל התהליך שהלקוח חווה ברכישה מהעסק, יהיה מבחינתו איכותי, קל וכזה שיעודד אותו להפוך ללקוח חוזר.

לסיכום

אתר שינוהל היטב במצבים מיוחדים מסוג זה, ינוהל היטב גם במצבי ה"שגרה" היום יומיים של עבודתו. השורה התחתונה, תהיה מיצוי התועלות הפוטנציאליות מהחנות.