המגפה העולמית – גם בשוק העבודה: סיכום השינויים שחוו עובדים ומעסיקים ב-2022

מגפת הקורונה שפרצה לחיינו בסערה בשנת 2020 הובילה לשינויים דרמטיים בעולם, ובייחוד בשוק התעסוקה. למעשה, המשבר הבריאותי הוביל לשינויים דרמטיים בכל הקשור להתנהלות של עובדים כמו גם מעסיקים, כאשר גם בשנת 2022 ולאחר דעיכה משמעותית של המגפה, ניתן להבחין כי השינויים הללו הפכו לחלק בלתי נפרד משוק התעסוקה. מהן המגמות המרכזיות שחוו עובדים ומעסיקים וכיצד היא משפיעה על תמהיל העבודה בעידן פוסט קורונה? להלן הסיכום המלא:

בדיקות קורונה מהירות

המגפה השפיעה לא רק על מקומות עבודה אשר מעסיקים עובדים אלא על מתחמי העבודה המשותפים. למעשה, השפעת הקורונה על עולם העבודה הוביל לזינוק במספר העובדים שביקשו לעבוד במתחמי עבודה, מתוך מטרה ליצור שגרת עבודה פרודוקטיבית בסביבה מפרה המורכבת גם מעצמאיים וגם משכירים. יחד עם זאת, בשביל לעבוד כיום במתחם עבודה נדרש לבצע בדיקת קורונה מהירה, כל זאת מתוך מטרה להימנע ממצב של הדבקה המונית וכן עמידה בתנאים שקבע משרד הבריאות.

מעבר לעבודה היברידית

בעקבות התפשטות המגפה, החליטו ממשלות בעולם בדומה לממשלת ישראל להורות על סגירת מקומות התעסוקה ולעבור למודל של עבודה מהבית. המודל הזה התחיל אומנם כבר לפני מספר שנים אצל חברות ההייטק, אולם בשנת 2022 ניתן בהחלט לומר כי המודל של עבודה היברידית הצליח מעל ומעבר לצופה, כאשר כיום רוב החברות בארץ כמו גם בעולם מאפשרות לעובדים לעבוד במודל של עבודה מספר ימים מהבית ואילו חלק מהימים בתוך המשרד. בשל המעבר לעבודה במודל הזה, יותר ויותר מעסיקים החלו לפנות לחברות התקשורת אשר מציעות שירותים נלווים לתמיכה בעבודה מרוחקת, כמו למשל אפשרות להעברת מיילים ונתונים בנפח גדול, אחסון על גבי ענן כמו גם שירותי סייבר המאפשרים ליצור תמהיל עבודה שוטף, ללא צורך בהגעה למשרד.

הטמעת מערכת זום

אם עד לפני מגפת הקורונה לא היה מעסיק או עובד שהכיר את הפלטפורמה זום, נגיף הקורונה חולל את השינוי שהוביל להטמעה מהירה של תוכנת זום המאפשרת לבצע שיחות של עובדים ומעסיקים במתכונת מורחבת, באיכות מעולה ועם יכולת להקרין מצגות וכן ליצור שיתופי פעולה מרחוק. לאחרונה הודיעה החברה על פיתוחים חדשים שמסגרתם זום תאפשר לבצע יצירה וניהול של אירועים עסקיים דרך הפלטפורמה שלה לצד פיצ'רים נוספים, כל זאת כחלק מהבנה כי בעידן לאחר הקורונה, זום היא שחקנית מרכזית ובעלת השפעה עצומה על היכולת לנהל סביבת עבודה מאורגנת המתבצעת מרחוק.

שמירה על היגיינה

מאז פרוץ המגפה מעסיקים ברחבי העולם כמו גם כאן בישראל החלו להנהיג מדיניות חדשה ומוקפדת של שמירה על היגיינה. כל עובד נדרש לעטות מסכה כל זמן השהות במקום עבודה ובמקומות סגורים, לצד שמירה על ריחוק. נוסף לכך, מדיניות חדשה אשר במסגרתה נדרש לשטוף ידיים באופן קבוע, לחטא את הידיים וכן ליצור סביבת עבודה בטוחה ובעלת סיכויים מופחתים להדבקה המונית.

לסיכום

מגפת הקורונה הובילה לשינויים דרמטיים בחייהם של מעסיקים כמו גם עובדים. בחסות הטכנולוגיה, הצליחו חברות מובילות ליצור תמהיל עבודה שמוביל לא רק לאיזון של חיי בית ומשפחה אלא גם לניהול אפקטיבי יותר, כל זאת באמצעות הטמעה של מערכות מתקדמות כמו זום לצד יצירה של סביבת עבודה בטוחה, באמצעות שמירה על כללי הריחוק והבטיחות וכן ביצוע של בדיקות קורונה באופן קבוע. אין ספק כי המגפה ההיסטורית הזו תיזכר אצל רבים מהעובדים כטראומתית ולא פשוטה, אולם בטווח הרחוק ניתן בהחלט לומר כי היא הובילה לקידום משמעותי של עולם התעסוקה אל עבר העידן המודרני, והיכולת לבצע משימות גם במסגרת הבית, מקום העבודה או חללי עבודה משותפים.

שאלות בנושא המגפה העולמית – גם בשוק העבודה: סיכום השינויים שחוו עובדים ומעסיקים ב-2022

למידע נוסף על המגפה העולמית – גם בשוק העבודה: סיכום השינויים שחוו עובדים ומעסיקים ב-2022

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top