לוקים במאניה דיפרסיה וכושר העבודה שלכם ירד? אולי אתם זכאים לפיצויים

המחלה מאניה דיפרסיה היא אחת מאותן מחלות נפש ידועות, אם כי מי שלא חווה זאת בעצמו, או שאין לו קרוב משפחה שסובל מכך, לא מבין עד כמה מדובר במחלה מורכבת שפוגעת באיכות החיים, ובין היתר ביכולת להשתכר. מכאן שאם אתם (או אדם קרוב) מוגדרים כסובלים ממאניה דיפרסיה, בהחלט יש טעם לבחון האם ממצים את סך ההטבות שניתן להשיג מטעם ביטוח לאומי ומשרד הבריאות. אז מהי בדיוק מאניה דיפרסיה, כיצד היא פוגעת ביכולת להחזיק בעבודה ואלו פיצויים עשויים לסייע? לרשותכם מידע חשוב ומקיף בנושא!

חיים לצד מאניה דיפרסיה

כאמור, מאניה דיפרסיה היא מחלת נפש. מחלה זו באה לידי ביטוי בתנודות קיצוניות במצב הרוח, וזאת ללא כל סיבה נראית לעין. המעבר בין המאניה לדיפרסיה נע במחזוריות, כאשר כל קצה בא לידי ביטוי בקיצוניות. מכאן שבעת דיפרסיה חשים בדיכאון עמוק. תחושת ריקנות מלווה בייאוש מובילה להתנתק מהסביבה ובעיקר להתחפר במיטה. מעבר לכך, מחשבות אובדניות עשויות גם כן להיות חלק מהמשוואה. מנגד, כאשר מאניה דיפרסיה מובילה לקצה השני חשים באופוריה – חשים כל יכולים. מכאן שבעת מאניה פועלים באופן אימפולסיבי ומתקשים לשפוט היטב את המציאות. מעבר לכך, מתקשים לישון, חושבים מהר ואף עשויים להתנהג באופן מופקר (בשל תשוקה מינית מוגברת).

עבודה בצל המחלה

מי שלוקה במחלת הנפש מאניה דיפרסיה עשוי למצוא את עצמו בירידה בכושר העבודה. מכאן שרבים שמשיגים עבודה חדשה, או שמחזיקים בעבודה טובה וקבועה, פתאום לא יכולים להגיע, או פשוט נעלמים. מכאן שלא רק מתקשים להתקדם בסולם התפקידים, אלא גם מתקשים לספק הסבר טוב למעסיקים, כך שפשוט לא מצליחים להביא הביתה פרנסה. לאור המצב המורכב טוב לדעת שברקע קיימים פיצויים ושלל זכויות שמוטב להכיר (ולנצל).

קצבת נכות כללית

אדם שלוקה במחלת הנפש מאניה דיפרסיה עשוי למצוא את עצמו בירידה בכושר העבודה ועל כן יהיה זכאי לפיצויים. קצבת נכות כללית מהווה נדבך חשוב, וזאת כי בהתאם לממצאים של הוועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי נגזרות זכויות נוספות. כאן ראוי לדעת שקצבת נכות כללית מועברת רק אם נקבעה נכות רפואית בשיעור של מינימום 60%, או אם נקבעו מינימום 40% נכות, לצד מינימום 25% ליקויים (בהתאם לספר הליקויים). פה נציין שהקצבה חודשית והערך שלה משתנה מדי שנה, ואף חשוב לדעת שאם לאותו אדם יש בן/ת זוג וילדים ניתן לקבל תוספת.

מימון לימודים מלא

המוסד לביטוח לאומי מסייע בדרך נוספת למי שנקבעו לו לפחות כ20% נכות רפואית לצמיתות ואינו הגיע לגיל פרישה. המוסד לביטוח לאומי מסייע לרכוש מקצוע, וזאת כדי לחזור למעגל העבודה. מה בפועל זה אומר? שזכאים לאבחון מקצועי, למימון לימודים מלא ואף להחזרים משלימים, כגון החזרי נסיעות ואף תשלומי כלכלה שמיועדים עבור תקופת הלימודים, כך שרק נותר לחבק זאת בשתי ידיים.

שירותים מיוחדים מטעם משרד הבריאות

אם בשל המצב זקוקים להשגחה צמודה, ואם יש ברקע נכות רפואית בשיעור של מינימום 60%, טוב לדעת שבין היתר ניתן להשיג קצבת שירותים מיוחדים. מעבר לכך, משרד הבריאות מעניק סל שיקום שנועד לסייע להשתלב בחזרה בקהילה. כאן ניתן לקבל ללא עלות שירותי ייעוץ ותמיכה, אם בתחום החברה ואם התחום התעסוקה, כאשר יש כאלו שגם זכאים לקבל אמצעי דיור ואף טיפולי שיניים. לסיכום נציין שלא מעט הטבות וזכויות עשויים לסייע, ואף חשוב לדעת שגם את כבר עברתם הליך שמגדיר קצבת נכות כללית, תמיד ניתן לעדכן. מה עוד ראוי לדעת? שאם מתקשים להשיג את סך ההטבות, קיימים גופים מסייעים. רק בריאות!

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

שאלות בנושא לוקים במאניה דיפרסיה וכושר העבודה שלכם ירד? אולי אתם זכאים לפיצויים

למידע נוסף על לוקים במאניה דיפרסיה וכושר העבודה שלכם ירד? אולי אתם זכאים לפיצויים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

Scroll to Top